
1. Είναι ένας καλός coach
Αντί να λύνει κάθε πρόβλημα, μόλις προκύπτει, το σωστό αφεντικό χρησιμοποιεί τα προβλήματα ως ευκαιρίες διδασκαλίας. Καθοδηγεί την ομάδα του και μοιράζεται τις γνώσεις του όταν χρειάζεται. Αυτό επιτρέπει στην ομάδα να αποκτήσει πολύτιμη γνώση και να αναπτυχθεί.
2. Ενδυναμώνει την ομάδα του
Κανένας εργαζόμενος δεν επιθυμεί ο διευθυντής του να μπλέκεται στη δουλειά του και να ελέγχει κάθε καθήκον που ολοκληρώνει. Αντιθέτως, ο καλός διευθυντής δίνει στους υπαλλήλους του την ελευθερία που επιθυμούν. Την ελευθερία να εξερευνήσουν ιδέες, να πάρουν έξυπνα ρίσκα και να κάνουν λάθη. Επίσης, τους παρέχει τα φυσικά εργαλεία που χρειάζονται και επιτρέπει τα ευέλικτα ωράρια και εργασιακά περιβάλλοντα.
3. Δημιουργεί ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον
Σε ένα άλλο ερευνητικό εγχείρημα, η Google διαπίστωσε ότι το σημαντικότερο συστατικό για την απόδοση της ομάδας είναι η δημιουργία ενός ψυχολογικά ασφαλούς περιβάλλοντος. Σε μία ομάδα με υψηλό επίπεδο ψυχολογικής ασφάλειας, τα μέλη της ομάδας νιώθουν ασφαλή να πάρουν ρίσκα και δεν φοβούνται ότι τα υπόλοιπα μέλη θα τους τιμωρήσουν ή ότι θα τους κάνουν να αισθανθούν άσχημα που έκαναν ένα λάθος ή μια ερώτηση. Με άλλα λόγια, οι καλύτερες ομάδες τα καταφέρνουν λόγω της εμπιστοσύνης που οι διευθυντές δημιουργούν.
4. Είναι παραγωγικός ο ίδιος
Ο ιδανικός διευθυντής δεν είναι ο ίδιος μόνο καλός, αλλά κάνει και τους εργαζομένους του καλύτερους. Είναι ο ίδιος το πρότυπο και δουλεύει σκληρά όταν η κατάσταση το απαιτεί. Δε διστάζει να βοηθήσει και αυτό κινητοποιεί την ομάδα.
5. Ακούει και μοιράζεται πληροφορίες
Αυτό του επιτρέπει να καταλαβαίνει καλύτερα την ομάδα του και να δείχνει την απαραίτητη ενσυναίσθηση. Επιπλέον, ένας καλός διευθυντής συνειδητοποιεί ότι η γνώση είναι δύναμη. Γι’ αυτό είναι πρόθυμος να μοιραστεί πληροφορίες με την ομάδα, ώστε να γνωρίζει το “γιατί” πίσω από κάθε ενέργεια.
6. Υποστηρίζει την επαγγελματική ανάπτυξη
Ο σωστός διευθυντής ενθαρρύνει τους εργαζομένους του, επιβραβεύοντάς τους με ειλικρινή και συγκεκριμένο τρόπο. Αλλά, παράλληλα, δεν φοβάται να δώσει αρνητικό feedback, φροντίζοντας πάντα να το κάνει με τρόπο διακριτικό και εποικοδομητικό. Επιπρόσθετα, ένα καλό αφεντικό επενδύει στους υπαλλήλους του βοηθώντας τους να επιτύχουν τους προσωπικούς επαγγελματικούς τους στόχους. Αυτό είναι το κίνητρο, ώστε η ομάδα να δώσει τον καλύτερό της εαυτό.
7. Έχει ένα ξεκάθαρο όραμα για την ομάδα
Ένας καλός διευθυντής γνωρίζει ξεκάθαρα σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ομάδα, προς τα πού κατευθύνεται και τι χρειάζεται να κάνει για να φτάσει εκεί. Μέσω της καλής επικοινωνίας, κρατάει την ομάδα σε εγρήγορση. Επίσης, φροντίζει κάθε μέλος της ομάδας να κατανοεί πλήρως το ρόλο του στην υλοποίηση του οράματος.
8. Έχει τις τεχνικές ικανότητες για να συμβουλεύσει
Ένας καλός διευθυντής κατανοεί τη δουλειά των υπαλλήλων του, συμπεριλαμβανομένων των καθημερινών καθηκόντων και προκλήσεων τους. Αν μεταφερθεί σε ένα νέο τμήμα, θα αφιερώσει χρόνο στο να μάθει πώς γίνονται τα πράγματα πριν κάνει δραστικές αλλαγές ή προσφέρει συμβουλές.
9. Συνεργάζεται αποτελεσματικά
Ένας κακός διευθυντής αντιμετωπίζει την ομάδα του σαν ένα στρατόπεδο, δουλεύοντας εναντίον ή ακόμα και σαμποτάροντας άλλες ομάδες μέσα στην ίδια εταιρεία. Αντιθέτως, ένας καλός διευθυντής βλέπει την μεγάλη εικόνα, δουλεύει για το καλό της εταιρείας ως συνόλου και ενθαρρύνει την ομάδα του να κάνει το ίδιο.
10. Είναι καλός στη λήψη αποφάσεων
Ένας καλός διευθυντής δεν είναι ιδιαίτερα αυθόρμητος, αλλά είναι αποφασιστικός. Αφού πληροφορηθεί για τα γεγονότα και λάβει υπόψη του τις σκέψεις και τις απόψεις των μελών της ομάδας, προχωράει, ακόμα κι αν αυτό περιλαμβάνει τη λήψη μιας απόφασης την οποία δεν επιδοκιμάζουν όλοι. Στη συνέχεια, θα αφοσιωθεί σε αυτήν την απόφαση στοχεύοντας στην επίτευξη του στόχου.